mariafoto

Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Porträtt

Av Maria Selberg - 25 februari 2011 10:59

Här kommer ett litet axplock från veckans övning. Som vanligt är jag väldigt tacksam för kommentarer. Gå gärna in på HEMSIDAN och kommentera under varje bild. Vissa har lite halvdåligt ljus men jag gillade bilderna ändå. Måste nog införskaffa en till blixt så man kan få mer ljus underifrån. Men det får bli ett senare problem.



Snälla, kommentera!!


Ha en trevlig Helg

 
 
Carina

Carina

25 februari 2011 16:14

Första med skidglasögon gillar jag skarpt. Superbra!
Håller med om att det blir lite mörkt under hakan ibland. Svårt det där med skuggor, dom ställer till det. Tycker du fått till det bra.
Kram
Carina

http://cananpysslar.blogspot.com

Maria Selberg

28 februari 2011 07:41

Tack gumman! Ljuset är svårare än man tror att få till det.. Måste öva mer! Kramar

 
micke

micke

25 februari 2011 18:23

Hej, trevliga bilder du har skapet :-)
Tycker inte att du ska försöka med en blixt, en blixt förstör så mycket mera en den gör nytta tycker jag, t.ex så försvinner dom alla fina skuggorna som jag vill ha i ett porträtt.
Där i mot så finns det studio belysning som man kan ställa upp som ett stöd för ett kanske mindre bra ljus, men ljuset i dessa bilder gör sig väldigt bra tycker jag.
Sedan gillade jag att du hade valt en ljus bakgrund det får motivet att träda fram på ett bra sätt tycker jag.
Ha en trevlig helg.
Mvh micke

http://diarullen.bloggplatsen.se

Maria Selberg

28 februari 2011 07:39

Tack för kommentaren! Studiobelysning är något som jag skulle vilja ha och testa.. Får se om ekonomin vill det också någon gång:(

Hoppas att du har haft en bra helg!

 
Agneta

Agneta

25 februari 2011 20:46

Hej! Hittat in till din blogg! Jättefina porträttbilder!! Jag har ett par reflexskärmar om du vill låna för att få ljus från fler håll. Min dotter är en villig fotomodell om du vill ha försökskanin nån gång. Nästa gång hon besöker, så be att hon visar bilderna jag har tagit på henne. Jag lägger inte ut dom offentligt utan att hon vill. :)

http://www.nogg.se/semestersol

Maria Selberg

28 februari 2011 07:36

Hej! Vad jätte kul att du tittade in. Jag är väldigt tacksam om jag får låna dina reflexskärmar, skulle vara kul att se hur skillnaden blir. Ska kika in på din blogg också. Kramar

 
Håkan

Håkan

25 februari 2011 22:21

Många fina bilder. Ögonen skuggas tyvärr på en del mössbilder men de där solglasögon-i-pannan-fotona är ju kanon. Även de med skidglasögon blev väldigt bra.

http://kemimannen.wordpress.com

Maria Selberg

28 februari 2011 07:34

Jag håller med dig. Jag måste nog införskaffa en sån där "studiobelysning" för att det ska fungera som man vill... Men på något sätt så tror jag att jag blir bättre om jag övar ändå.. Man kan ju iallafall få fler ideér ju fler gånger man testar. Tack för kommentaren!

 
Spanaren

Spanaren

26 februari 2011 09:22

Jag gillade mössbilderna i närbild men det var för lite ljus till hennes ögon/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

26 februari 2011 10:33

Tack för grattiset Maria:)
Alla porträtt bilder är fina,men favvon är nog den som du visar här på bloggen.Är det du själv eller?
Vad duktig du är.
Kram på dig och ha en mysig Lördag.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Maria Selberg

28 februari 2011 07:32

Tack! Om det är presentationsbilden längst upp till höger så är det jag. Det är min lillgrabb som är fotografen bakom..
Hoppas att helgen har varit bra. Kramar

 
Spanaren

Spanaren

27 februari 2011 10:12

Maria jag tycker att du ska gå in till min bloggvän Kaela idag för att titta på ett porträtt. Det fotot tycker jag blev fullständigt bra med sina skuggor. Nya vinklar och tips vill du säkert se ;.) Kaelas blogg har väldigt fina foton varje dag plus fina texter/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

27 februari 2011 11:04

Porträttfotografering är som du vet inget jag lägger ner tid på :) Och mina kommentarer lämnar jag live dessutom.....allt för ofta tycker jag att porträtt ser lite konstlade ut faktiskt...kanske för att jag själv inte gillar att bli fotograferad :) Uppskattar hellre foton fångade för stunden, ögonblicksbilder ! Kram kompis!

http://corina.bloggplatsen.se

Maria Selberg

28 februari 2011 07:28

ögonblicksbilder är oftast roligare. men eftersom jag tycker att människor är svåra att fota så måste man ju öva på det. Man lär sig av allt, du vet.. kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

5 mars 2011 10:37

Jag har tittat på bilder av alla de slag här hos dig idag! Njuter av naturbilderna och porträtt är alltid trevligt! Lycka till och ha så trevligt när du fotar!

http://www,skrivmoster.bloggplatsen.se

 
Mib

Mib

8 mars 2011 19:19

Jättefint! Har ingen kritik att komma med alls.

http://mibfilosoferar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Selberg - 2 januari 2015 21:33


Tydligen ett av dom längsta vinterdvalorna någonsin. Ser att jag tydligen har sovit i över ett år..    nytt år är det dock. Samma sorts vinter som förra verkar det bli. Skridskor och spark blir förmodligen det mest använda "fordonen" även detta ...

Av Maria Selberg - 28 december 2013 21:16

när man har roligt...   vipps så har flera månader gått utan man varken klarat av att lägga ut några bilder ett litet textinlägg här på bloggen. Jag kan ju iallafall- till mitt försvar- säga att kameran har varit på annan ort samt även flera obje...

Av Maria Selberg - 23 augusti 2013 07:11

En arbetsvecka har gått, och äntligen är det fredag och en härlig helg väntar. Suttit med ett gäng bilder i photoshop och mixtrat lite den senaste veckan, men allt går så långsamt...  Man hinner inte så mycket när man bara hinner dutta en halv timme ...

Av Maria Selberg - 21 augusti 2013 14:18

  (Klicka på de små bilderna för att se dom i större format)                                 ...

Av Maria Selberg - 21 augusti 2013 07:55


 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards