mariafoto

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Maria Selberg - 11 mars 2011 12:50

Här kommer en härlig Vinterbild

  

Vaknade i morse av att den lilla vårkänsla som infunnit sig de sista dagarna var som bortblåsta.. Eller ska man säga översnöade?!


Snön och vintern är tillbaka i sin verkliga klädsel. Jag som hade längtat efter en grillning i kväll.. Får nog ganska svårt att övertala gubben att stå där i djupsnön och vända kött även om jag ska muta med div kalla öl. Näe, det blir nog något annat till middag..



Önskar er alla en lugn och härlig helg!

Av Maria Selberg - 11 mars 2011 08:40

Andersson låg för döden ,och hustrun vakade.Hon säger. -Om jag är dig otrogen,innan vi ses hos Sankte Per,så skall du snurra ett varv i graven. Mannen dog 34 år gammal.Åren gick,och så var det dags för kvinna,att knacka på hos Sankte Per. -Jag söker min man Sven Andersson. -Vi har tusentals Sven Andersson här uppe.Ingen särskilt egen- skap,som jag kan gå på. -Nej,bara att han skulle snurra ett varv i graven,varje gång jag var otrogen. -Jassååå,den Andersson.Han har vi som fläkt i matsalen.


  



En björn och en kanin som bor i skogen, springer en dag på en gyllene groda vilket de tycker var en imponerande upptäckt och de blir ännu mer imponerade när grodan talar till dem. Grodan förklarar att han väldigt sällan möter någon men när han gör det så ger han dem alltid sex önskningar vilket i det här fallet innebär att björnen och kaninen får tre önskningar var. Björnen önskar då att alla andra björnar i skogen ska vara honor, vilket Grodan omedelbart uppfyller. Kaninen tänker ett tag och önskar sig sedan en rejäl störtkruka till hjälm, vilket han sätter på sig omedelbart efter att den dykt upp. Björnen förvånas över detta men fortsätter sedan med sin andra önskan. Han önskar att alla björnar i de närliggande skogarna också ska vara honor. Kaninen önskar då att han ska få en motorcykel och när den dyker upp så hoppar han upp på den och börjar att varva med motorn. Björnen kan inte tro sina öron och påpekar för kaninen att han nu har slösat bort två önskningar som han kunnat använda till något för sig själv. Björnen skakar på sitt huvud och gör sin sista önskan som är att alla andra björnar i hela världen ska vara honor! Grodan svarar att "alla andra björnar i hela världen är nu honor" och de båda vänder sig nyfiket till kaninen för att höra hans sista önskan. Kaninen varvar upp sin motorcykel, tänker efter en sekund och säger: "Jag önskar att björnen är bög!" och så rivstartar han och åker iväg på sin motorcykel så fort han någonsin kan!


  



Putte ringde hem till sin fru och sa: – Du, jag har blivit tillfrågad att hänga med på en fisketur till Canada med min chef & en del av hans vänner. Det är ett bra tillfälle för mig för att få den befordran som jag väntat på, så packa tillräckligt med kläder för en vecka och ställa fram mitt spö och fisklåda. Vi kör från firman så jag kommer förbi och hämtar upp mina saker. Förresten, glöm inte att packa ner min blå sidenpyjamas? Frun tänkte: "Det låter lite konstigt” men som vanligt var hon den goda hustrun, och gjorde vad han bad om. Följande vecka kom mannen hem lite trött, men såg ändå pigg och glad ut. Frun välkomnade honom. – Har du fångat många fiskar? – Ja, massor av lax, några Bluegill och några svärdfiskar. Men varför packade du inte ner min blå sidenpyjamas som jag bad dig om? – Det gjorde jag. Den ligger i fisklådan!


  

Soldaten till Officeraren: - Jag är så kåt, jag skulle vilja åka till staden, och få ett skjut! Officeraren: - Där har du kamelen! Legionären ligger med kamelen, men efter två veckor är han kåt igen. - Jag är så kåt, jag skulle vilja åka till staden, och få ett skjut! Officeraren: - Där har du kamelen. Legionären liger med kamelen igen, men efter två veckor är han kåt igen. - Jag är så kåt, jag skulle vilja åka till staden, och få ett skjut! Officeraren: - Där har du kamelen! - Men jag är trött på att ligga med kamelen! - Jag menar inte att du ska ligga med kamelen, jag menar att där har du kamelen, som du kan rida på till staden!


  




Två damer diskuterar vädret. Den ena damen säger att hon använder mannens snopp som vädertecken. Ligger den till vänster på morgonen blir det bra väder. Ligger den till höger, blir det ruskväder. - Ja, det må jag säga, säger den andra damen, men om den står rakt upp då? - Ärlig talat, vem bryr sig om vädret då?


  







Ha en trevlig helg!!!!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards