mariafoto

Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

huvudvärk och lite seg

Av Maria Selberg - 30 mars 2011 11:54

En fruktansvärd huvudvärk drabbade mig i går. Gick omkring hela dagen och tyckte synd om mig själv. Huvudvärk är ju egentligen inte så farligt, och man ska ju inte klaga.. Men usch vilken dag!

När jag kom hem och lyckats få i mig och familjen lite middag så var det antingen att gå och lägga sig eller ta en promenad som var mina alternativ. Det blev det sistnämda, vilket visade sig vara ett klokt val.   Här verkar det ha varit en Tjäder på besök.. En vild gissning, men jag tycker att storleken på spåren och vingslagen i snön tyder på det.       

Ingen äkta vara såg jag till men det kanske börjar vara dax för mig att kliva upp lite tidigare och ta mig ut i skogen på mornarna. Tjäderspel skulle ju inte vara så dumt att kunna dokumentera med kameran.


Fortsatte promenaden och blev överraskad- eller om det var jag som överraskade några andra...  

"jag tror att jag gömmer mig" 

      "Rund och go, lätt å sno".. matbrist verkar inte denna ha i allafall..                        

hmmmmmmm... 

    Lite orrhönor är ju aldrig fel. Väldigt orädda verkade dom, åtminstone till en viss gräns. Huvudvärken försvann i ett nafs, och jag blev som ny. Tänk vad naturen och dess djur har för inverkan på oss människor!

Och sen fick jag ju nya bilder till mitt fågelalbum också.

Ha en bra Lill-lördag!

 
 
Corina

Corina

30 mars 2011 13:44

Fina bilder. Vilken oherrans tid det tar för snön att försvinna....vill ha lite vår nu så man får lite annat att fota och så man kan gå lite mera överallt igen.Kram ! Och vet du, jag är ledig i helgen :)

http://corina.bloggplatsen.se

Maria Selberg

30 mars 2011 14:14

Hela helgen?? Fredagsprat? kramar

 
Corina

Corina

30 mars 2011 14:44

Kanske lite fredagsprat, gubben på vift nämligen :)

http://corina.bloggplatsen.se

 
fjällripan

fjällripan

30 mars 2011 15:01

Men så roligt!! Bra bilder blev det också :)
Jag måste nog åka upp till skidspåret i stan, där brukar det oftast sitta orrar o se om jag har någon tur, för i skogen verkar de inte vara...jag har då inte sett några på sistone. Jag ska låna hem en kamera på fredag, en Nikon, digital men med 18x zoom, jag tror inte jag skulle ta med mej någon större, jag ska ju ofta kånka på bössan också...så jag hoppas den motsvarar mina förväntningar. /kram
PS oj vilken lång kommentar det blev. DS :)

http://susannelind.bloggplatsen.se

Maria Selberg

30 mars 2011 15:25

Tack för kommentaren och hoppas att du blir nöjd med kameran. Blir intressant att se fotoresultatet sen! Kramar

 
Håkan

Håkan

30 mars 2011 17:19

Jag är inte 100% säker för jag har aldrig sett en sådan själv, men sticker ändå ut hakan och gratulerar till helt fantastiska bilder på något som jag inte tror är en orrhona. Jag tror att det du lyckats fota är något mer exklusivt: en järpe!

http://kemimannen.wordpress.com

Maria Selberg

31 mars 2011 08:01

Du har så rätt! Det enda som är konstigt är att den ena lät som en orre, medans de andra var ganska så tysta. Kan det verkligen vara så att det både var orrar och järpe?? Det var en som var mer orädd än de andra och det är ju den som är med på bilderna...?! (men var tyst..)

Tack för kommentaren.!

 
Micke

Micke

30 mars 2011 23:11

Oj vad fint och vilken tur att du valde att gå ut en sväng i skogen :-)
Själv så är jag jätte dålig att fota fåglar jag lyckas för det mesta att skrämma i väg dom :-)
Jätte bra fotat :-)
Mvh micke

http://diarullen.bloggplatsen.se

Maria Selberg

31 mars 2011 08:03

Tackar! Det visade sig att det inte var orrar utan järpen som fastnade på bilderna.. Men fina var dom och någon järpe har jag aldrig fotat förut så det var kul. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Selberg - 2 januari 2015 21:33


Tydligen ett av dom längsta vinterdvalorna någonsin. Ser att jag tydligen har sovit i över ett år..    nytt år är det dock. Samma sorts vinter som förra verkar det bli. Skridskor och spark blir förmodligen det mest använda "fordonen" även detta ...

Av Maria Selberg - 28 december 2013 21:16

när man har roligt...   vipps så har flera månader gått utan man varken klarat av att lägga ut några bilder ett litet textinlägg här på bloggen. Jag kan ju iallafall- till mitt försvar- säga att kameran har varit på annan ort samt även flera obje...

Av Maria Selberg - 23 augusti 2013 07:11

En arbetsvecka har gått, och äntligen är det fredag och en härlig helg väntar. Suttit med ett gäng bilder i photoshop och mixtrat lite den senaste veckan, men allt går så långsamt...  Man hinner inte så mycket när man bara hinner dutta en halv timme ...

Av Maria Selberg - 21 augusti 2013 14:18

  (Klicka på de små bilderna för att se dom i större format)                                 ...

Av Maria Selberg - 21 augusti 2013 07:55


 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards