mariafoto

Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

Morgonpigg och rask

Av Maria Selberg - 26 januari 2011 12:15

Jag är lite stolt över mig själv. (Det är ganska härligt att kunna säga och skriva det om sig själv någon gång i sitt liv iallafall. )

I lite mer än en veckas tid har jag lyckats släpa mig upp ur sängen i god tid före jobbet och tagit mig ut på en stavpromenad på dryga halvtimmen. Det är fascinerande hur pigg man blir i huvudet efter en liten promenad ensam i mörkret. Man blir liksom mer vaken än vad jag varit förr. Sen kanske det inte är så nyttigt för min stackars morgontrötta kropp att kliva upp före tuppen, närmare bestämt halv fem, varje morgon. Tids nog så kanske det också blir en vana, man kan kanske vänja om sig?! Tjurig ska jag vara i allafall och köra på så här ett bra tag. Jag som aldrig har haft problem med axlar och rygg förr har börjat få känna av div smärtor på morgonkvisten, och det märks redan skillnad. Man kan helt enkelt inte vila sig i form.... Dags för "kärringen" att vakna till!  Från att ha skumpat omkring på hästrygg varje dag i veckan till att inte göra nästan något har helt plötsligt börjat visa sig, på både det ena och andra sättet. Införskaffade en våg för några veckor sedan och det visade sig inte vara helt kul att få det bevisat för sig hur det låg till med vikten heller. Jag har alltid legat stadigt med vikten förr, men nu har det "brakat" till. Det är väl i ochför sig inte så farligt men  det är lättare att ta tag i 4-5 kg nu än vänta tills det blir 10-15. Har inte tänkt att blir helt fanatisk men promenad på morgonen och ridturen varje måndag kan ju vara en bra start. Matfrågan är en annan del också, men den får nog vara som den är. Bara lite mer sallad.

Nog skrivet om raska promenader,mat och vikt.. Man ska ju egentligen inte klaga!


Kameran har fått vila i ett par dagar, så inga foton har det blivit. Sen är det ju inte så väldans mycket som går att fota så det blir bra heller- Inte kl fem på morgonen och inte på kvällen heller, det är ju bara då man har tid och möjlighet, så det är bara att vackert vänta! Skulle vilja lägga in fina fotobildspel, men eftersom tiden inte räcker till så har det inte hunnits med helt enkelt! Så småningom!


Ha en trevlig Onsdag, och alla ni som har möjlighet- passa på att fota, snart är allt det vita borttöat.!





 
 
Carola

Carola

26 januari 2011 14:06

*wow* så bra jobbat av dig!!! :)
Bra tänkt också!!! Fortsätt så!
Jag är sjukledig på tredje veckan(har skrivit i dagboken på min sida) p.g.a att jag inte gjort nåt vettigt för min kropp, på lång tid, så nu får jag lida för min dumhet MEN det går att fixa :) säger min naprapat, så här ska kroppen prioriteras före nåt annat efter att jag får min fulla rörlighet och ork tillbaka! :)
Kram

http://www.123minsida.se/fotofixfritid

 
Corina

Corina

27 januari 2011 07:57

Ler lite åt det du skriver :) Välkommen till klubben stela tanter.....det är tur att du inte ser mig varje morgon kl 05.00 när jag ska försöka kravla mig ur sängen :) Är ju bra att ta tag i saker och ting i tid....och inte göra som jag,blir lite mera arbete då :)
Maten är väl den enklaste biten egentligen....man kan ju äta allt men lite mindre om man uttrycker det enkelt (det ni fick på nyårsafton var ju tillagat helt enligt det sätt jag äter). Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

Maria Selberg

27 januari 2011 13:14

Ha ha, jag har liks sett dig på morgonen... :)
Så småningom kanske vi kan stava tillsammans?? Jag har så mycket jag skulle vilja surra av mig, och då är du en rätt bra "kärring" till det ändamålet! kramar

 
Spanaren

Spanaren

27 januari 2011 07:58

Stava på morgonen ... jisses vad du kan *ler*. Skulle jag ha jobbat skulle jag ha stavat på kvällen för att ha orkat med att jobba. Men det är som med allt annat ... man gör det som passar bäst för en själv *ler*. Duktigt gjort i alla fall *ler*. Jag har själv återinfört tallriksmodellen ... äta av allt och mindre plus ännu mera av grönt på tallriken/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Maria Selberg

27 januari 2011 12:56

Jag stavar mest på morgonen av den enkla anledningen att jag inte hinner på kvällen. Läxläsning mm med barnen tar sin lilla tid. Men om man ska vara ärlig så har jag faktiskt kommit mig ut en sväng på kvällen också, nästan varje dag. Morgonpromenaden ska jag hålla fast vid- det gör mig gott, om det sen hinns med en till sväng är det ju ett litet plus. kramar och tack för kommentaren

 
Skrivmoster

Skrivmoster

27 januari 2011 11:10

Tummen upp för dej säger en stel tant som måste komma igång igen. Det är lätt att skylla på vinter och kyla... Idag är det milt och det finns inga förmildrande omständigheter att ta till!
Stava på Maria!!

http://www.skrivmoster.bloggplatsen.se

Maria Selberg

27 januari 2011 12:44

Tackar för din kommentar. Jag håller med dig att det är enkelt att skylla på vintern, men egentligen så är det ju nästan nog så härligt att gå när det är friskt i luften och man slipper svettas så mycket.. kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Selberg - 2 januari 2015 21:33


Tydligen ett av dom längsta vinterdvalorna någonsin. Ser att jag tydligen har sovit i över ett år..    nytt år är det dock. Samma sorts vinter som förra verkar det bli. Skridskor och spark blir förmodligen det mest använda "fordonen" även detta ...

Av Maria Selberg - 28 december 2013 21:16

när man har roligt...   vipps så har flera månader gått utan man varken klarat av att lägga ut några bilder ett litet textinlägg här på bloggen. Jag kan ju iallafall- till mitt försvar- säga att kameran har varit på annan ort samt även flera obje...

Av Maria Selberg - 23 augusti 2013 07:11

En arbetsvecka har gått, och äntligen är det fredag och en härlig helg väntar. Suttit med ett gäng bilder i photoshop och mixtrat lite den senaste veckan, men allt går så långsamt...  Man hinner inte så mycket när man bara hinner dutta en halv timme ...

Av Maria Selberg - 21 augusti 2013 14:18

  (Klicka på de små bilderna för att se dom i större format)                                 ...

Av Maria Selberg - 21 augusti 2013 07:55


 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards