mariafoto

Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Stor längtan

Av Maria Selberg - 9 mars 2011 12:44

Hela min kropp längtar efter fjällen....

  

I samband med planeringen av sommarsemestern dyker alla dessa "vill göra" grejer som man ska försöka få in. Kom ganska fort fram till att allt som jag vill har med fjällvärlden att göra. Fjällvandring i Hemavan med hela familjen i Juni, fjällvandring med gubben Ammarnäs- Hemavan, och  Abisko-Nikkaloukta och sen måste jag ju hinna med fotosemester uppe i stugan också. Och sist men inte minst! Plocka svamp..  

Svårt att se hur jag ska hinna med allt detta under bara ngr veckors semester.. Man vill ju gärna sitta hemma på altanen också och göra inget.. men det kanske kommer att ordna upp sig.


Man kan ju kombinera fjällvandringarna och fotograferandet rätt så bra, och det är ju det som jag prioriterar. Lugnet infinner sig så otroligt fint när man är där uppe- bara fjällen och en själv. Inga måsten!!!! Helt underbart.


Magiskt är ordet!! Och är det inte det man ska försöka uppleva under semestern så säg?!


Ha en bra "lill-lördag"!


 
 
Carola

Carola

10 mars 2011 05:50

Härligt du beskriver fjällen!
Tur att vi gillar olika saker, så vi får olika fotografier att se på :)!Fjällen är*lite skrämmande* för mig!Vi körde genom norra Sverige till Norge för två år sen och det va otroligt mäktigt och vackert men samtidigt *trollskt* och jag kände mig väldigt liten i allt :)!
För mig är vattnet det som jag njuter mest av och längtar till en varm skön sommar, så vi har möjlighet att paddla och njuta av det som för mig är rogivande :)!
Kram och ha en bra dag!

http://www.123minsida.se/fotofixfritid

Maria Selberg

10 mars 2011 07:18

Då får vi hoppas att våra sommardrömmar slår in..
Tack för din kommentar.

Kramar!

 
Babsan /Cats

Babsan /Cats

10 mars 2011 15:58

Jag hade också en längtan att vandra i fjällen när jag var i din ålder, men det blev aldrig av eftersom jag följde med min make på hans affärsresor i världen.
Då tog jag ut all semester. Nu när jag har tid skulle jag inte orka. Vi brukade i alla fall åka till Alperna under påskveckan. Passa på och gör det du har lust med nu. Sedan kan det vara försent.

http://www.weismann.zoomin.se

Maria Selberg

10 mars 2011 18:36

:) kram

 
Spanaren

Spanaren

10 mars 2011 18:16

Så vacker fjällbild ... wow!
Det finns otroligt många fina platser runt där vi bor också ;.)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Maria Selberg

10 mars 2011 18:35

absolut.. Men det lugn som infinner sig i själen får jag bara i fjällen, för där finns inga måsten. kramar

 
Lena

Lena

10 mars 2011 21:22

Och min med när jag ser den här bilden.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Maria Selberg

10 mars 2011 21:29

Det är uppe i från Kebnekaises topp. Underbar vy!!!! kramar

 
Micke

Micke

10 mars 2011 22:52

Härlig första bild, på toppen av berget.
Annars så låter er semester tripp till fjälls riktigt trevligt tycker jag, och det är ju så man vill ju hinna med så mycket det bara går men samtidigt så vill man ju ha semester oxå.

mvh micke

http://diarullen.bloggplatsen.se

Maria Selberg

11 mars 2011 07:47

Såklart. Göra så mycket som möjligt på så lite tid som möjligt.. Ganska svårt. Kram

 
Corina

Corina

11 mars 2011 16:05

Men snälla Maria, nu måste du faktiskt dra i handbromsen tycker jag ! Visst ska man kanske planera men hallåååååå.....var det semester du nämnde ? Man kanske behöver landa också och inte bara flänga runt som ett torrt skinn eller......

http://corina.bloggplatsen.se

 
fjällripan

fjällripan

12 mars 2011 10:36

på tips av spanaren så har jag nu kikat runt lite
i din blogg. Fantastiska bilder! Vi delar tydligen samma kärlek, Fjällen!!

http://susannelind.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Selberg - 2 januari 2015 21:33


Tydligen ett av dom längsta vinterdvalorna någonsin. Ser att jag tydligen har sovit i över ett år..    nytt år är det dock. Samma sorts vinter som förra verkar det bli. Skridskor och spark blir förmodligen det mest använda "fordonen" även detta ...

Av Maria Selberg - 28 december 2013 21:16

när man har roligt...   vipps så har flera månader gått utan man varken klarat av att lägga ut några bilder ett litet textinlägg här på bloggen. Jag kan ju iallafall- till mitt försvar- säga att kameran har varit på annan ort samt även flera obje...

Av Maria Selberg - 23 augusti 2013 07:11

En arbetsvecka har gått, och äntligen är det fredag och en härlig helg väntar. Suttit med ett gäng bilder i photoshop och mixtrat lite den senaste veckan, men allt går så långsamt...  Man hinner inte så mycket när man bara hinner dutta en halv timme ...

Av Maria Selberg - 21 augusti 2013 14:18

  (Klicka på de små bilderna för att se dom i större format)                                 ...

Av Maria Selberg - 21 augusti 2013 07:55


 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards